Parafialna wycieczka do Pragi

Praga 3-4.09.2022

W pierwszy weekend września odbyła się parafialna wycieczka do Pragi. Wyruszyliśmy o 4:00 w sobotę, a wróciliśmy o 22:00 w niedzielę. W międzyczasie zaś… wiele wspaniałych chwil w czasie zwiedzania tego uroczego miasta, w gronie sympatycznych uczestników wycieczki.

W sobotę zwiedziliśmy: Klasztor Strahowski, Pogorzelec, Loretę, Hradczany, Ogrody Królewskie, Zamek Praski, Ogrody Walensztejna, Malą Stranę i Most Karola. Dla bardziej wytrwałych była również opcja: „Praga by night”. Dla wszystkich zaś zasłużony wypoczynek w hotelu „a&o”.

W niedzielę wzięliśmy udział w nabożeństwie husyckim w kościele Św. Mikołaja na Rynku Staromiejskim, a później podziwialiśmy Stare i Nowe Miasto. Na koniec wypłynęliśmy w rejs po Wełtawie, w czasie którego zjedliśmy obiad. A potem… to już powrót do Skoczowa.

Na pewno warte wspomnienia jest również: podróżowanie komunikacją miejską z kilkoma przesiadkami (tramwaj, metro, tramwaj), wspaniały śpiew w autobusie (z akompaniamentem gitary) oraz wiele sympatycznych rozmów i przyjazna atmosfera. Dzięki takim przeżyciom, bardzo łatwo jest zapomnieć o bólu nóg czy zmęczeniu – bo przecież w sobotę zrobiliśmy ponad 20 tys. kroków!

Zorganizowania wycieczki podjęła się pastorowa Agnieszka Borski. W wiosennych planach jest najprawdopodobniej Budapeszt. Zaś najlepszą rekomendacją wycieczki do Pragi jest myśl, aby do Budapesztu nie robić zapisów (bo wszyscy się wybierają), ale aby ci, którym nie będzie pasował termin, po prostu się wypisali.