Wycieczka Filiału w Pierśćcu do Kotliny Kłodzkiej

Kłodzko i Świdnica 10-11.06.2023 r.

W dniach 10-11.06.2023 r. (sobota-niedziela) odbyła się planowana w Pierśćcu już od dłuższego czasu wycieczka „filiałowa” do Kotliny Kłodzkiej. Ku naszej radości wzięło w niej udział 40 uczestników – przedstawicieli skoczowskiej parafii i kilkoro z innych miejscowości. Pomysłodawcą i głównym jej organizatorem był pierściecki kurator – Piotr Kłapsia a duchową opiekę sprawował nad nami ksiądz Krzysztof Śledziński.

Wczesnym sobotnim rankiem, po krótkiej modlitwie, w dobrych nastrojach, wyruszyliśmy na naszą przygodę w odkrywaniu uroków Dolnego Śląska. Cały dzień obfitował w wiele atrakcji. Zwiedziliśmy m.in. kopalnię złota w Złotym Stoku oraz średniowieczną osadę górniczą, gdzie mogliśmy spróbować szczęścia i poszukać tego drogocennego kruszcu. Wielką przyjemność sprawiła nam wizyta w kłodzkim Minieurolandzie, gdzie mogliśmy podziwiać ponad 40 makiet najbardziej znanych budowli Dolnego Śląska, Ziemi Kłodzkiej, Europy i świata. Znaleźliśmy się tam w otoczeniu pięknego ogrodu, obfitującego w tysiące unikatowych gatunków drzew, krzewów i niezwykle kolorowych kwiatów, co pozwoliło nam na niezapomniane chwile relaksu i odpoczynku. Z nową energią wyruszyliśmy, by „zdobyć” kłodzką twierdzę. Podczas spaceru „górną trasą” zapoznaliśmy się z wiekową historią tego miejsca i podziwialiśmy niezwykłą panoramę całej Kotliny Kłodzkiej. Urokliwym miejscem okazało się również miejsce noclegowe – Camping „Na stoku Twierdzy”.

Po obfitującym w atrakcje pierwszym dniu wycieczki, w niedzielę, udaliśmy się do Świdnicy, gdzie w Kościele Pokoju, największej drewnianej protestanckiej świątyni, wpisanej na Listę światowego dziedzictwa UNESCO, mogliśmy wziąć udział w nabożeństwie. Było to dla nas wyjątkowym przeżyciem: Słowo Boże wygłoszone przez ks. Pawła Melera, społeczność Stołu Pańskiego, unikatowe dźwięki muzyki organowej.

Wycieczka zdecydowanie na długo zostanie w naszej pamięci. Bardzo cieszymy się, że po dłuższej przerwie wspólny wyjazd doszedł do skutku. Był to zdecydowanie wyjątkowy czas: wymarzona pogoda, wyjątkowi przewodnicy, wspaniała Pani kierowca, świetni organizatorzy. Bardzo wszystkim dziękujemy: zarówno organizatorom jak i uczestnikom. Przede wszystkim jednak dziękujemy Panu Bogu za opiekę i na każdym kroku odczuwane błogosławieństwa.