Parafialna wycieczka do Turcji

TURCJA 27.04.-4.05.2019

W ostatni weekend kwietnia wyruszyliśmy 55-osobową grupą do Turcji, pod opieką pastorostwa Bogdana i Anieli Wawrzeczków. Po przybyciu na lotnisko w Katowicach okazało się, że lot będzie opóźniony, co wywołało poruszenie w grupie i niepokój. Jednak szybko okazało się, że Pan Bóg ma wszystko pod swoją kontrolą i niezmiennie czuwa nad nami w każdej chwili. Po kilku godzinach wylądowaliśmy na ziemi tureckiej.

Trasa wycieczki wiodła nas między innymi śladami apostoła Pawła. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Myrę, gdzie zobaczyliśmy grobowce skalne, które są wielką atrakcją Turcji. Groby i sarkofagi pochodzą z IV wieku p.n.e.

Kolejnego dnia wyruszyliśmy na zwiedzanie drogą wodną. Płynęliśmy szlakiem żeglugowym Dalyanu, po drodze widzieliśmy zatopione podwodne miasto, by dotrzeć na plażę Iztuzu zwaną również plażą żółwi. Tutaj mieliśmy czas na kąpiel, plażowanie i relaks. Po kilku godzinach wróciliśmy na wybrzeże, na posiłek i odpoczynek.

Następnego dnia udaliśmy się do Efezu i właśnie to miasto zrobiło na mnie największe wrażenie. Doskonale zachowane antyczne miasto, na terenie którego znajdują się jedne z największych wykopalisk archeologicznych. Jak wiemy, święty Paweł podczas swojej trzeciej podróży misyjnej zatrzymał się właśnie w Efezie. Również apostoł Jan ostatnie lata swojego życia spędził właśnie w tym mieście i tu też napisał swoją Ewangelię. Wielki teatr, który mieścił ponad 250 tysięcy osób, świątynia Domicjana i biblioteka Celsusa to zabytki, które wywierają niezapomniane wrażenie.

Kolejnego dnia przejechaliśmy malowniczą doliną meandrów do Pamukkale (zwanego bawełnianym Zamkiem). Mogliśmy podziwiać śnieżnobiałe wapienne tarasy powstałe w wyniku osadzania się złogów nanoszonych przez spływającą z termalnych źródeł wodę. Nie sposób wymienić wszystkie atrakcje, które mieliśmy okazję zobaczyć, piękne hotele w pięciu różnych miejscowościach, pyszne jedzenie i baseny oraz cudownie lazurowe Morze Egejskie i Śródziemne, w którym mogliśmy się ochłodzić.

Dla mnie bezcenne były codzienne wieczorne spotkania w grupie, by wspólnie pośpiewać i oddać chwałę naszemu Najwyższemu Stwórcy, podzielić się wrażeniami i posłuchać treści Pisma Świętego czytanego przez księdza Bogdana. Nasze wspólne rozmowy podczas codziennych posiłków były niezwykłe i pouczające. Każdego dnia mogliśmy poznawać się coraz lepiej i poprzez właśnie rozmowy podzielić się swoją wiarą i cudownym Bożym prowadzeniem. Poznaliśmy wielu cudownych ludzi nie tylko z naszej parafii, którzy są bardzo zaangażowani w życie Kościoła i społeczność z naszym Stwórcą. Bogu niech będą dzięki za ten cudowny czas w Turcji, który był nam dany. Wycieczki parafialne niezwykle nas integrują i wzmacniają naszą wspólnotę i wiarę.

Z wielkim utęsknieniem czekamy na kolejny wspólny wyjazd. Z serdecznymi pozdrowieniami dla wszystkich uczestników wycieczki